Mit tanulhatunk egy coaching képzésen?
Első látásra talán nagyon egyszerűnek tűnhet a coaching folyamata, azonban annak egy-egy része sokkal összetettebb munkát igényel tőlünk, mint azt gondolnánk. Nagy odafigyelést és koncentrációt igényel a coach és a coachee részéről is, és a siker érdekében kiemelkedően fontos, hogy a coach minél több technikát megtanuljon, és alkalmazni is jól tudjon.
A jó alapvetően coach empatikus és jó emberismerő, de számos olyan tulajdonsággal is rendelkezik, mely fejleszthető. Fontos például, hogy megfelelő időpontban tegyen fel megfelelő kérdéseket, azaz: tudjon kérdezni. A kérdezés a coach egyik legfontosabb technikája, ez szükséges ahhoz, hogy közelebb vigye ügyfelét problémájának megoldásához. A jó coachtól az ügyfél sokat tanul és számára nem csak rövidtávú segítséget nyújt, hanem a coaching folyamata során alkalmazott technikákat később maga is alkalmazni tudja.
Egy coaching képzés során (függetlenül attól, hogy az business, life vagy valamilyen speciális szakterületre vonatkozik) felkészülhetünk a váratlan helyzetekre, megtanulhatjuk, hogyan reagáljunk ezekre, gyakorlatot ad mielőtt még élesben kellene mindezekkel szembenéznünk. A coaching képzések célja tehát általában az, hogy a résztvevők elsajátítsák a coaching elméleti és gyakorlati alapjait. A tanfolyam elvégzése után természetesen folyamatos önfejlesztésre és gyakorlásra van szükség. Fontos felismerni, hogy melyik pillanatban milyen technikát és módszert alkalmazhatunk, hogy minél közelebb kerüljünk egy adott probléma megoldásához.
A coaching folyamat során nagyon hasznosak a szerepjátékok, hiszen a vállalatvezető ezek segítségével könnyen beleképzelheti magát beosztottja szerepére és ez segíti abban, hogy megértse az ő nézőpontját is. Egy coaching képzésen számos szituációs gyakorlattal találkozhatunk: tesztelhetjük saját tudásunkat és hatékonyságunkat is. A coaching tanfolyam során tehát a résztvevők az elméleti alapok mellett fontos gyakorlati tapasztalatokra is szert tesznek.
Coaching képzés mindazok számára ajánlott, akik segítő-fejlesztő tevékenységgel foglalkoznak, akik vállalatot vezetnek, de hasznos lehet magánszemélyek számára is, akik magánéleti gondjaikat szeretnék megoldani a coaching technikák alkalmazásával.