Üzleti-Coach Alumni Egyesület: Ezerarcú coaching 1. (2007-2008)
A coaching egy módszertan, mely az emberek közötti kapcsolatokat vizsgálja. A coaching eseményen a kliens választja meg a beszélgetés témáját, a coach pedig jókor teszi fel kérdéseit, melyekkel a megoldás felé tereli ügyfelét. A folyamat során mindig egy konkrét problémára koncentrálunk.
Ma a coaching különféle irányzatait különböztetjük meg. Vannak olyan szakemberek, akik a megoldásközpontú megközelítést alkalmazzák, és vannak, akik inkább a wingwave coaching hívei, de a sort még hosszasan sorolhatnánk.
Nem arról van, szó, hogy egyik irányzat „jó”, a másik pedig „rossz”. A megoldáshoz többféle út vezet, egyeseknek ez, másoknak az válik be. Természetesen a legjobb az, ha a coach nem szűk látókörű, azaz ha többféle irányzatot is megért, esetleg alkalmaz. Ez arra vall, hogy sokféle logikával tud hatékonyan gondolkodni.
Az üzleti életben különösen fontos, hogy a vezető nyitott legyen és gondolkodása ne egy síkon mozogjon. Ha a vállalat valamiért nem működik, akkor az okát nyilván a működtetésének módjában kell keresni. Amint az ember kilép a komfortzónájából, kreativitása is szárnyalhat. A coach épp ebben nyújt segítséget: addig bombázza kérdéseivel ügyfelét, míg az rá nem jön magától a megoldásra.
Az üzleti coaching eseményen a coach szerepét egy nagy üzleti tapasztalattal rendelkező személy, míg a coachee-ét a gazdasági szférából származó személy tölti be. Felmerülhet a kérdés, hogy az ügyfél miért akadt el, hogyan idézhet elő változást vállalatában és hogyan hozhatná ki abból és dolgozóiból a legtöbbet.
Az Üzleti-Coaching Alumni Egyesület: Ezerarcú coaching 1. tanulmányok összessége, így lett ez a kötet ennyire színes és sokoldalú. A könyv a BMF-BGK coaching képzésén részt vett egykori tanulók szakdolgozataiból áll, akik saját megközelítésüket ismertetik az üzleti coachinggal kapcsolatban.
A kötet coach-ok, vállalatvezetők számára nagy segítséget nyújt, de azok számára is ajánlott olvasmány, akik szeretnék szélesíteni látókörüket.