Julie Starr: Coach szemlélettel a munkahelyen
A coaching a nyugati világban már hosszú évtizedek óta jelen van, azonban hozzánk sokkal később érkezett. A coaching egy olyan technika, mely megoldást kínál egy adott problémára és mellyel a személyes fejlődés idézhető elő. A coach-ot sokan tévesen tanácsadónak nevezik, ezért fontos tisztázni a kettő közötti különbséget.
A tanácsadó, ahogy neve is mutatja, meghallgatja kliense problémáját és konkrét tanácsokkal szolgál számára. A coach ezzel szemben hallgat és kérdez. Miért tudná jobban a választ egy kívülálló? A megoldás ott rejlik mindenkiben, egyszerűen csak meg kell találni a módot arra, hogy előcsalogassuk. Ahogy az edző nem tud edzeni a sportoló helyett, úgy a coach sem találja a megoldást a coachee számára, ha az nincs segítségére.
Az élet bármely területén ütközhetünk problémába. Ezek a munkahelyen sem kímélnek minket. Sokan felismerték, hogy coach szemlélettel a munkahelyen is lehetünk sikeresek, és az első magyar nyelven megjelent kötet a témában Julie Starr jelen műve.
Julie Starr Coach szemlélettel a munkahelyen című kötete részletesen elemzi a vezetői coachkészségeket, emellett pedig bemutat különféle helyzetgyakorlatokat, melyeknek a munkahelyi coaching során veheti hasznát az ember. A kötet segít ráhangolódni a coach szemléletre és segítségével könnyedén megérthetjük és átláthatjuk a coach stílus lényegét és sikerrel kamatoztathatjuk azt munkahelyünkön.
A mű számos érdekes ötlettel is előrukkol. Megtudhatjuk, hogy egónk hogyan korlátoz minket mindennapi életünk során és azt is, hogy hogyan hallgassunk testünk jelzéseire. A könyv elolvasása után azon sem kell törnünk a fejünket, hogy a megszerzett tudást hogyan alkalmazzuk.
Ha egy munkahelyen a vezető coaching szemléletű, akkor a munkahelyi kapcsolatok egészen másképp alakulnak, mint a hagyományos módon. A coaching szemléletű vezető munkahelyén a kapcsolatok egyenlőek, ez pedig lehetővé teszi a hatékony csapatmunkát. A kollégák együttműködnek, egymást segítik, bátorítják és empátiát gyakorolnak.