Coachkepzesonline.hu
Online
coach képzés
Dr. Mészáros Ádám
alapító, képzési vezető
Dr. Mészáros Ádám - párkapcsolati mediátor

Tájékoztatjuk kedves Olvasóinkat, hogy 2020. februárjától a coaching jellegű segítői tevékenységek jogi szabályozása megváltozott, így az oldalunkon található tájékoztatás nem teljeskörű. A részletekért töltse le oldalunkról le a Coachok kiskönyve című kiadványunkat.

Coaching technikák

A coaching folyamat gyakorlatilag egy útkeresés, melynek résztvevője a coach és ügyfele. Hogy a kliensnek mi a legmegfelelőbb út, azt csakis személyisége dönti el. Ezt a jó coach minél előbb felismeri és kezelni tudja. A jó coach tulajdonsága a rugalmasság és a jó emberismeret. Tudja, hogy melyik pillanatban melyik kérdéssel juthatnak előrébb a probléma megoldásához vezető úton. A coaching egyben egy szoros együttműködés is, a két fél egy gondosan és közösen kidolgozott stratégia alapján halad előre.

És mi kell ahhoz, hogy egy coaching folyamat sikeres legyen? Egy jó coach, aki a megfelelő coaching technikákat alkalmazva sikeressé teszi ügyfelét. A leggyakrabban használt módszerek ezek:

  1. Talán az első és a legfontosabb coaching technika az, hogy a coach ráhangolódjon ügyfelére. Nagyon fontos aktív jelenléte, megfigyelései, visszajelzései. Amellett, hogy hallgatja kliense mondanivalóját, megfigyelései alapján tájékozódik érzelmi állapotáról, belső értékeiről, személyiségjegyeiről.
  2. Alapvető és nagyon fontos coaching technika a kérdezés. Kérdezni tudni kell. Nem mindegy, mikor, milyen helyzetben milyen kérdést tesz fel.
  3. Sok esetben egy-egy találkozó kérdőív vagy teszt kitöltésével kezdődik és az sem ritka, ha a coach megkéri a coachee legközelebbi hozzátartozóit, barátait ezek kitöltésére. Előfordulhat, hogy az ügyfelet stressz-teszt vagy önértékelési teszt kitöltésére kérik.
  4. Nem ritka, hogy a beszélgetés megkezdése előtt a coach felméri kliensének tanulási stílusát. Az első lépések meghatározóak lesznek a későbbiekben.
  5. A coach segít a belső feszültségek, korlátozó tényezők leküzdésében olyan módon, hogy fokozatosan kiiktatja kliense fejéből a negatív gondolatokat, melyeket pozitív meggyőződésekkel helyettesít.
  6. Fontos technika még, hogy az ügyfél is tisztában legyen saját érzelmeivel. Gyakran hajlamosak vagyunk például összekeverni az agressziót a félelemmel.
  7. A meditációs és a relaxációs technikák alkalmazása is előnyös a coaching folyamat során. Segítségükkel oldhatjuk belső feszültségünket, tiszta fejjel hamarabb rátalálunk saját utunkra.
  8. És milyen technikát alkalmazva lehetünk empatikusabbakk? Hogyan érthetjük meg más nézőpontját?  Beleélve magunkat más szerepébe, azaz szerepjátékokkal.

Kedves Olvasóm!

Töltse le és olvassa el most a Coachok kiskönyve című ingyenes szakmai kiadványt és a hozzá járó online konfliktus-kezelési tanfolyamot: