Coachkepzesonline.hu
Online
coach képzés
Dr. Mészáros Ádám
alapító, képzési vezető
Dr. Mészáros Ádám - párkapcsolati mediátor

Tájékoztatjuk kedves Olvasóinkat, hogy 2020. februárjától a coaching jellegű segítői tevékenységek jogi szabályozása megváltozott, így az oldalunkon található tájékoztatás nem teljeskörű. A részletekért töltse le oldalunkról le a Coachok kiskönyve című kiadványunkat.

Mit csinál egy business coach?

A business coach a coaching folyamat kezdetén segít az ügyfelének, hogy pontosítsa céljait, és ismerje fel a célja elérését gátló nehézségeket. Miután tisztában vannak a problémával, a coach segít, hogy ügyfele rájöjjön, mit kell tennie a továbbiakban, és min kell feltétlenül változtatnia, hogy egyenesebben lépkedhessen a célja fele. Ezt megerősítik az ezután következő visszajelzések a coachtól, amelyek segítik az ügyfelet a kijelölt térben mozogni, és a céljáért küzdeni.

A coaching folyamata

A business coaching nagyon hasonlít a sportedzésekhez. A sportedző segíti tanítványát, hogy saját potenciáit teljes mértékben kihasználhassa, ösztönzi, hogy több kört fusson le. A business coach hasonlóan ösztönöz cégvezetőket, az üzleti világban dolgozó embereket arra, hogy sikeres vállalkozást vezethessenek, és sikeresek lehessenek a munkájukban. Segít, hogy az ügyfél minden potenciáját felfedezhesse, és a későbbekben használva erősségeit, kiálljon magáért, és használva önbizalmát, előrehaladjon az üzleti világban.

A coach szerepe tehát ebben az esetben az, hogy rámutasson olyan dolgokra, amelyek elengedhetetlenek a sikeresség eléréséhez. Ilyen dogok lehetnek egyszerű feladatok, amelyeket el kell végezni, vagy lehet egy olyan tulajdonság, mely a coaching alatt kerül felszínre, vagy akár lehet egy egyszerű önbizalomhiány-kiküszöbölés is, ami a sikerességhez mindenképpen egy főkulcs.

A business coaching folyamata ügyfelenként más és más lehet, hiszen nem mindenkinek ugyanarra van szüksége a problémája megoldásához. Azt, hogy a folyamat hogyan zajlik, a coach dönti el az első találkozás után.

A coach mindenekelőtt őszinte, és egy külső perspektívát nyújt az üzletembereknek, hogy másképp láthassák saját magukat. Ezáltal olyan tisztánlátásra tesznek szert, amely szinte rögtön hozzásegíti őket a megoldáshoz.

A coach elemzi ügyfele helyzetét, feltárja a problémákat, és hagyja lebegni őket egészen addig, míg az ügyfél megoldást nem talál rá saját maga. Ezután már jöhetnek a gyakorlati feladatok, amelyek elvégzése után a coach szintén ad egy elemzést, és megbeszélik a fejlődés sikerességét, esetleg nehézségét, ennek függvényében határozza meg a coach a következő feladatot. A coaching hosszúsága értelemszerűen függ a cél komplexitásától is, így ez is személyre szabott. A coaching célja az ügyfél hozzásegítése álmai megvalósításához. Az eredmény eléréséhez szükséges a tanultak gyakorlatba iktatása.

Kedves Olvasóm!

Töltse le és olvassa el most a Coachok kiskönyve című ingyenes szakmai kiadványt és a hozzá járó online konfliktus-kezelési tanfolyamot: