Coachkepzesonline.hu
Online
coach képzés
Dr. Mészáros Ádám
alapító, képzési vezető
Dr. Mészáros Ádám - párkapcsolati mediátor

Tájékoztatjuk kedves Olvasóinkat, hogy 2020. februárjától a coaching jellegű segítői tevékenységek jogi szabályozása megváltozott, így az oldalunkon található tájékoztatás nem teljeskörű. A részletekért töltse le oldalunkról le a Coachok kiskönyve című kiadványunkat.

A coaching jelentése

A coaching egy angol kifejezés, mely az 1980-as évek elején a sportból került át az üzleti életbe. A coaching a coach, azaz az edző és a játékosai együttműködési folyamata. Az üzleti értelemben vett coach igyekszik ügyfeleit személyi edzőként terelgetni a probléma megoldása felé. A coaching tehát egy folyamat, mely során egy adott problémán dolgozunk. Gyakorlatilag bármilyen probléma megoldásában segítséget nyújthat; munkahelyvállalástól kezdve a párkapcsolati problémákig. Természetesen a coachingon belül is megkülönböztetünk többféle irányt, a life coach magánéleti problémáinkkal foglalkozik, míg a business coach a munkahelyi problémás helyzetek megoldásában segít.

A coach egy olyan fejlődést támogató szakember, aki tükröt tart ügyfelei elé és ahelyett, hogy tanácsokkal látná el kliensét- fontos, hogy a coach nem tanácsadó- kérdésivel, technikáival rátereli a megoldás ösvényére. Ezt úgy éri el, hogy külső szemlélőként olyan nézőpontokkal ismerteti meg kliensét, amire korábban nem is gondolt. Mivel a kliens számára ő egy érzelmileg semleges személy (nem úgy, mint a család vagy a barátok), képes új perspektívákat adni.

A coaching nem terápia. A terápia a pszichés problémákkal foglalkozik, általában a múltra helyezi a hangsúlyt és a „miértek” érdeklik. A coaching, ezzel szemben, egy előre irányuló folyamat, mely egy egészséges, teljes személyiséget tekint ügyfélnek, akinek az életében apróbb problémák várnak megoldásra. A coaching a „miértek” helyett a „hogyanra” összpontosít.

Mit jelent tehát a coaching?

A professzionális coaching egy üzleti kapcsolatra, folyamatra utal a coach és a coachee között. A folyamat során az ügyfél új ismeretekre tesz szert, elmélyíti tudását, fejleszti kreativitását, munkavégzése, eredményessége fokozódik és mindezek következtében javul életminősége. A coaching minden esetben személyre szabott, a coach részéről éppen ezért nagy alkalmazkodó készséget, empátiát, spontaneitást és rugalmasságot követel. Minden alkalommal az ügyfél határozza meg a beszélgetés fókuszát, a coach pedig figyelmesen hallgatja, majd elindítja kliensét a megoldás felé vezető úton.

Kedves Olvasóm!

Töltse le és olvassa el most a Coachok kiskönyve című ingyenes szakmai kiadványt és a hozzá járó online konfliktus-kezelési tanfolyamot: