Coachkepzesonline.hu
Online
coach képzés
Dr. Mészáros Ádám
alapító, képzési vezető
Dr. Mészáros Ádám - párkapcsolati mediátor

Tájékoztatjuk kedves Olvasóinkat, hogy 2020. februárjától a coaching jellegű segítői tevékenységek jogi szabályozása megváltozott, így az oldalunkon található tájékoztatás nem teljeskörű. A részletekért töltse le oldalunkról le a Coachok kiskönyve című kiadványunkat.

A coaching fogalma

A coaching fogalma többféleképpen is megközelíthető. Alapvetően egy olyan módszert takar, mely egy konkrét problémára keres megoldást. A coaching folyamatának két résztvevője a coach, azaz az „edző” és a coachee, azaz az ügyfél. A módszer hátterében egy strukturált beszélgetés áll, mely beszélgetés témáját az ügyfél választja ki. A coach külső szemlélőként egy tükröt tartva kliense elé fokozatosan visszajelzéseket küld számára. A jó coach sosem téveszti szem elől ügyfele céljait, kérdéseket intéz hozzá, alternatívákat hoz fel és támogatja őt.

A coaching célratörő és tökéletesen testre szabott folyamat. Fontos jellemzője, hogy időben behatárolt, keretbe foglalt, tehát előre megbeszélt időintervallumban folyik a beszélgetés. A módszer a kliens saját kompetenciájának eszköztárát bővíti, fejleszti. Az ügyfél a folyamat során nem csak megoldást talál a problémára, hanem elsajátítja a módszereket, ezért képes lesz az újbóli (és akár egyedüli) problémamegoldásra, ezért is mondhatjuk, hogy a coachingból hosszú távon is származhatnak előnyeink.

A coach minden követ megmozgat, hogy ügyfelét kizökkentse a szűk látásmódból, segítségével kitárul a világ, a coach új perspektívákat kínál:

  • Ráhangolja ügyfelét a pozitív életszemléletre, a „minden rosszban van valami jó” gondolatára.
  • A coach fontos eszköze a biztatás. Ennek hatására a coachee önbizalma nő, mely a kisebb sikerek elérésével is tovább fokozódik.
  • A jó coach-coachee kapcsolat elengedhetetlen feltétele a bizalom. Fontos, hogy az ügyfél merjen kibontakozni, merje magát megmutatni, hiszen a helyes megoldás nagyban függ személyiségétől.

A coaching fogalmának ismeretéhez hozzátartozik az is, hogy tudjuk, általában milyen problémákkal fordulnak az emberek coachhoz: például ha kétségünk támad, hogy jó vezető válik-e majd belőlünk, a megfelelő vezetési stílus megválasztásában segítségünkre lehet egy szakember. Ha problémáink akadnak a konfliktuskezeléssel, döntéshozással, ha nincs motivációnk, ha el szeretnénk hárítani a kommunikációs zavarokat, érdemes coachhoz fordulni.

Kedves Olvasóm!

Töltse le és olvassa el most a Coachok kiskönyve című ingyenes szakmai kiadványt és a hozzá járó online konfliktus-kezelési tanfolyamot: